קידום בגוגל ממומן

תוכן עניינים

קידום בגוגל ממומן- ppc

שיטת הפרסום של קידום ממומן בגוגל מתבססת על עיקרון בו גוגל מעוניינת להעניק ללקוח ( מי שמחפש מידע) את התוצאה הטובה והמדויקת למילת החיפוש. ושהעסק יקבל את הלקוח המדויק עבור המוצר/שירות שהוא מעוניין למכור, וכל זה עבור תשלום מיטבי לגוגל שמגלם ביחד את הצורך של השלושה (לקוח-עסק-גוגל).
לקוח- ככל שהלקוח מקבל תוצאה יותר מדויקת ונכונה למה שחיפש כך הוא יהיה יותר שבע רצון
עסק- ככל שיותר לקוחות ישתמשו במוצר או בשירות שניתן באמצעות המודעות הממומנות, כך הוא יהיה יותר שבע רצון וימשיך פרסם
גוגל- ככל שהלקוח ובעל העסק יהיו יותר שבעי רצון מהשירות כך אנשים יחפשו יותר בגוגל וגוגל תגבה כסף עבור שירותיה.

מה זה בדיוק ppc וקידום ממומן בגוגל?

ppc- זה ראשי תיבות של pay per click, כלומר, תשלום עבור ״הקלקה״ בדף המוצג.
גוגל (וחברות אחרות) מאפשרות לבעלי עסקים לפרסם ולהופיע במקומות גבוהים עבור תשלום. מודעות ממומנות יהיו מודגשות בסימן שיהיה לצידן ״ad״ או בעברית ״מודעה/ממומן״.
ככל שהמיקום בדף החיפוש של גוגל יהיה גבוה יותר ( קרוב לתוצאה הראשונה בדף החיפוש הראשון) מספר החשיפות והפניות לבעל העסק יהיה גדול יותר.

למי זה מתאים?

באופן כללי הקידום הממומן עשוי להתאים לרוב בעלי העסקים. היתרון הגדול בקידום ממומן הוא שניתן לראות את יעילותו תוך זמן קצר. נניח ולקוח מקבל 50 שיחות לבית העסק שלו ולאחר שהחל בקמפיין ממומן בגוגל הוא עלה ל-200 שיחות בחודש ניתן להסיק שזה בעקבות הקמפיין. כמו כן המפרסם יכול לראות כמה לקוחות נחשפו למודעה, כמה לקוחות הקליקו על המודעה וכמה מתוכם רכשו את המוצר או השירות. כל הנתונים הללו מייצרים ממשק שניתן לדעת את יעילות בקלות.
אפשר גם להבין איזה מילת חיפוש מושכת תנועה והמרות טובות ואיזה מייצרת רעש רקע לא טוב. ואז לדעת איפה להקטין תקציב או להגדיל אותו כדי למטב את ההוצאות לקידום.

עד כמה מודעה ממומנת בגוגל יעילה לקידום העסק?

מידת היעילות של מודעות ממומנות בגוגל הינה גבוהה מאוד. היעילות הרבה נובעת בשל העובדה שניתן למקד את הפרסום בצורה מאוד מדויקת, למשל, אם אנו עסק בתחום של שמלות מעוצבות ל לנשים בהריון והחנות יושבת בפתח תקווה, אנו נגדיר קמפיין ממוקד רק לנשים מעל גיל 22 ועד לגיל 45 בפתח תקווה ועד 30 קילומטר רדיוס מפתח תקווה, בדרך זו נוכל להגיע ללקוחה בה אנו חפצים באופן מדויק (ולא לבזבז כסף על לקוחות שאינם רלוונטיים למטרות העסק).

האם ניתן לעשות קמפיין לשבוע?

כן, אך לא מומלץ משום שלוקח זמן לקמפיין להיות במצב האופטימלי שלו, משום הקמפיין הולך ומשתכלל עם הזמן, הן מבחינת סטטיסטיקה שמופקת ממנו והן מבחינת דיוק המודעות.
ככל שעובר זמן רב יותר ה-data שנצבר עשוי לסייע בשיפור המודעה והקטנת העלויות.
ניתן גם לעשות קמפיין ליום ואפילו למס שעות, אבל זה לרוב מאוד לא יעיל.
למרות כל זאת, ניתן לעשות קמפיין שירוץ חודש אחד שייתן אינדיקציות חשובות לעסקים.

האם יש זמן מינימום לקיום קמפיין?

לא, אין זמן מינימום. זה משתנה מתחום לתחום ומושפע מהתקציב של המפרסם. בתחום שאינו תחרותי באופן קיצוני אנו ממליצים על שלושה חודשים של הרצת הקמפיין, תוך התבוננות מעמיקה על הסטטיסטיקה שלו וברוב המקרים המפרסם מעוניין להמשיך את הפרסום לאור התוצאות.

אז מה עדיף ppc או seo?

התשובה תלויה באסטרטגית העסק, עדיף את שתי השיטות כדי למקסם תוצאות, תשובתנו לרוב לשאלה זו היא שעבור תועלת מיידית מומלץ ppc, ועבור תועלת לטווח ארוך seo. היתרון העיקרי בppc הוא שניתן לקבל פידבק מהיר מהלקוחות, לעומת זה קידום אורגני זה תהליך ארוך ובעל השפעה לטווח ארוך, אך התגמול שלו עשוי להיות מאוד משתלם. לרוב מומלץ לעשות חבילה שמשלבת את שני התחומים. פעמים רבות מדובר בלקוחות שונים.



להלן טבלה שמשווה בין seo לppc

*כניסת לקוחות 3-15 אחוזים כ-60% משתנה מתחום לתחום

*בשורת ״כניסת לקוחות״ חשוב לציין שישנם תחומים שכניסת הלקוחות בתחום ממומן הוא גבוה יותר (למשל: שירותי חירום) ששם יחס ההמרה וכמות הכניסות לרוב גבוהה יותר מתחומים אחרים.

מה העלות שגוגל גובה עבור מודעות ממומנות?

המחיר שעל המפרסם לשלם מושפע מהתחום, מרמת התחרות ומאיכות המודעה והקמפיין.
רמת התחרות- ככל שהתחום יותר תחרותי ויותר אנשים יהיו מעוניינים לשלם עבור פרסום בגוגל, כך העלות שלו תגדל (ריבוי ביקושים- המחיר עולה).
איכות הקמפיין והמודעה- ככל שהמודעה תיהיה יותר מועילה ומדויקת ללקוח שחיפש, כך המודעה תתדורג כמודעה טובה יותר לפיכך ציון האיכות יושפע מזה.
ככל שציון האיכות יהיה גבוה יותר עלות המודעה תיהיה נמוכה יותר.

האם יתכן מצב בו אני משלם יותר מהמתחרים ומופיע פחות מהם?

בהחלט כן, מכיוון שהנוסחה של מיקום המודעה אינו נובע רק מגובה התשלום אלא גם מרלוונטיות המודעה ואיכותה. למשל, במידה ו״ציון האיכות״ של מודעה של עסק מסויים תעמוד על 1 מתוך 10 (1/10) הוא יידרש לשלם יותר כסף ממודעה זהה שהציון שלה הוא (10/10). בשל כך, ניתן לפגוש בעסקים רבים שמשלמים הרבה ונחשפים מעט.


איך גוגל קובעת את ציוני האיכות עבור מודעה?

כפי שנאמר בפיסקה הקודמת, גוגל מעניקה ציון איכות על סמך רמת התאמת המודעה לחיפוש של הלקוח. למשל, לקוח שחיפש ״צייר עטלפים בפסגת ירוחם״ ומצא מודעה שהמלל בא יהיה אם אותן מילים ״צייר עטלפים בפסגת ירוחם״ יזכה לקבל (לכאורה) דירוג גבוה למודעה.
אך ישנם מרכיבים נוספים שמשפיעים על הדירוג שנגזרים מכמות החיפושים ומיחס ההמרה הנקרא CTR.
הCTR מבטא בעיני גוגל את טיב התאמת המודעה ללקוח. כלומר, ככל שהאחוזים של האנשים שנחשפו למודעה והקליקו עליה יותר גבוה, כך יחס ההמרה יותר גבוה. יחס המרה גבוה מצביע על מודעה איכותית בעיני גוגל.

האם ניתן לעשות מודעה מאוד מדויקת אך עם כמות חיפושים מאוד רטנה ולקבל בה יחס המרה של 100% (דבר שיעלה ודאי את הCTR) ?

לא, גוגל עושה סטטיסטיקה ומודעה אחת מסייעת לו לנבא דבר ולהסיק משהו מהקמפיין או מהמודעה. מודעה שאין לה מספיק חיפושים גוגל עלול לפסול אותה ולכן על אף שניתן לעתים להיות מאוד ממוקדים (בתחום/באיזור) במודעה, עדיין עלולים לקבל ציון איכות לא טוב.

האם ניתן להעתיק מודעה איכותית של מפרסם אחר?


מודעה או תוכן מועתק הינה עברה על החוק, לכן יש להימנע מכך. אך גם במידה וניתן אישור לשכפל מודעה זהה לא כדאי לעשות כך משום שגוגל מזהה את זה ומוריד את דירוג האיכות של המודעה.
לכן, מומלץ מאוד להעלות מודעות מקוריות ומדויקות.

3 סיבות שבגינן הקידום הממומן לא עובד:

ישנן מספר סיבות שגורמות לקמפיין לא להשיג את התוצאות הרצויות. נעבור על העקריות שביניהן:

  1. מילות מפתח- לפני שמניעים קמפיין צריכים לבצע ניתוח מעמיק וייסודי של התחום, רמת התחרות, אזור, מי הלקוחות הרצויים ומילות המפתח. חלק משמעותי מהנתונים הללו נדע רק לאחר שנבדוק את מילות המפתח הרלוונטיות עבורינו. ישנה מחשבה שצריך להגיע למילת החיפוש החזקה ביותר בכל מחיר, אך לא תמיד מילת המפתח החזקה ביותר היא זו שתניב לנו את התוצאות הטובות ביותר עבורינו. לכן, לאחר שנגיע למילת המפתח ננסה לבחון את רמת התחרות שלה, העלות לקליק, מה בדיוק הצורך של מחפשי מילות המפתח הללו ועוד…
  2. מודעות שבנויות לא טוב- ככל שהמודעה שניצור תפנה באופן יותר מדויק ללקוח הרלוונטי גוגל ״יסמן״ את המודעה כמודעה איכותית ויעניק ״ציון איכות״ טוב יותר. למשל: אם אנחנו מעוניינים לקדם מילת חיפוש של ״מנועלן בתל אביב״, עלינו להביע את זה במודעה ולדעת להגיע ללקוח הנ״ל.
  3. ביד נמוך מידיי- חלק ניכר מרווחיה של גוגל הוא מהמודעות הממומנות, בשל כך אם נקציב סכום נמוך מידיי למודעות גוגל לא יפרסמו את המודעה ובשלב מסויים אף עלולים להסיר את המודעה/קמפיין. גוגל מאפשרת למספר מתחרים להופיע תחת המודעות הממומנות והיא מבצעת תחלופה (שמושפעת מאיכות המודעה ומהתקציב), אם הגדרנו ״ביד״ נמוך מידיי סביר להניח שלא נקבל חשיפה.

האם בעל עסק יכול לבצע קידום ממומן ללא חברת קידום?


כן, אבל לרוב לא מומלץ. אדם שיש לו אורנטציה טכנולוגית טובה יוכל להקים בעצמו קמפיינים שיווקיים על אף שניתן ללמוד לבצע זאת באופן עצמאי, אנו ממליצים שלא לנהוג כך בשל ״שכר הלימוד״ הגבוה.
מפרסם ששגה בתקציב או לחילופין לא שם לב שישנם קליקים מזויפים עלול להגיע להפסד של כסף רב. בנוסף לכך, מכיוון שעלות הפרסום מושפעת מטיב המודעה ייתכן מאוד שאדם שיצור מודעות בעצמו יידרש לשלם עלות גבוהה יותר לקידום.


small_c_popup.png

Let's have a chat

רוצה לקבל עוד מידע איך עזרנו לאחרים לקדם את האתר שלהם?